Thuiswerkplek versus kantoorwerk

Bij het thuiswerken is er geen groepsdruk van het traditionele kantoor om de schijn op te houden! Als niemand kijkt, is je bureau dan nog steeds zo netjes als op kantoor? Hoe je werkplek eruit ziet, zal bepalend zijn voor je resultaten.

Zijn al je kantoorbenodigdheden netjes geordend en je bureaublad overzichtelijk? Of heb je overal stapels papieren en plakbriefjes? Heb je onlangs je toetsenbord en andere oppervlakken schoongemaakt? Of heb je een stapel vuile vaat en wikkels van toen je in de lunchpauze en andere koffiemomenten moest doorwerken? Als je merkt dat je bureau een puinhoop is, dan zal dat negatieve invloed hebben op je resultaten en je vertrouwen?

Als Solopreneur hangt alles van jou af, ook hoe je je zelfbeeld vormgeeft. Zou je niet dol zijn op je dagelijkse self-talk om iets te zeggen als: “Ik stel hoge eisen aan de kwaliteit van mijn werk”, en dat geloof weerspiegeld zich in het uiterlijk van je bureau?

Wanneer je alles opruimt en orde op zaken stelt, kan het handig zijn om een ​​duidelijke lijst met stappen te hebben om je op weg te helpen:

Alle ballast verwijderen en spullen desinfecteren
Begin met alles van je bureau en uit je laden/kasten te halen, zodat je kunt beslissen wat er (fysiek) bewaard moet worden, wat kan worden gedigitaliseerd, wat heeft actie nodig en wat kan worden weggegooid of weggegeven. Het heeft geen zin om dingen te organiseren die je echt niet meer nodig hebt. Grijp deze kans om alle oppervlakken leeg te maken en te desinfecteren, inclusief beeldscherm, muis, toetsenbord en telefoon. Het gemiddelde bureau heeft ongeveer 400 keer de hoeveelheid bacteriën die je wc-bril heeft! Bah. Het is ook een goed idee om te overwegen om maaltijden/snacks elders te bewaren, zodat je niet te maken krijgt met een stapel borden en kruimels op je werkplek.

Zie je bureau als het middelpunt van je werk Alle dingen die je dagelijks nodig hebt, moeten binnen handbereik zijn. Als je een item niet zo vaak nodig hebt, zou het niet op je bureau moeten staan. De volgende cirkel moeten items zijn die je niet meer dan één keer per week nodig hebt en die je naast je bureau kunt bewaren, zoals in een nabijgelegen archiefkast. De laatste, buitenste ring zijn items die je nodig hebt of wilt houden, maar die je niet snel zult gebruiken. Deze moeten worden opgeborgen in een kast. Het volgen van deze methode zorgt ervoor dat je niet wordt afgeleid door papieren/projecten die je op dit moment niet nodig hebt. Alles moet een duidelijke plek hebben waar het weer op kan bergen aan het einde van de voltooide taak of werkdag.

Verwerk papier/post dagelijks
Dagelijks inkomende post lezen, verwerken, archiveren/digitaliseren of weggooien en investeren in een goede papiervernietiger en prullenbak. Stel jezelf tot doel om papier maar één keer in je handen te nemen.

Elke dag voordat je je werkplek verlaat, maak je je klaar voor de volgende dag. Leg items die je hebt gebruikt terug op hun plek, raadpleeg je agenda om ervoor te zorgen dat klaarligt wat je nodig hebt voor het werk de volgende dag.

Volg de bovenstaande stappen en met een duidelijke reeks doelen en een effectieve tijdmanagementstrategie, garandeer ik je dat je je energieker en gemotiveerder zult voelen. Als je klaar bent voor de volgende stap in het ondernemen van actie in de richting van je doelen, overweeg dan om me te bellen, zodat we ervoor kunnen zorgen dat je nog effectiever ter werk gaat.